Desimber.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Desimber.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Desimber..

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

07 December 2008 | Kenia, Thika

Zooo.. er staan nu foto's van het kamperen bij het vorige bericht! Duurt een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat..!

Toen we terug kwamen van Naivasha waren Patrick en Rebecca weer thuis uit het ziekenhuis.. Patrick is nu, na een week, weer zo goed als de oude! Rebecca wordt nog elke nacht schreeuwend wakker door nachtmerries over slangen..zo sneu! Ze durft haar bed dan niet meer in..na een bijna een uur bij haar op de te hebben gezeten en te wachten tot ze weer slaapt loopt ik op mijn tenen weer naar mn bed.. als ik net weer een beetje indommel hoor ik haar weer schreeuwen.. De huismoeder erbij gehaald, maar die wordt voornamelijk boos op haar (gefrustreerd omdat haar nacht ook verstoord wordt) dus dat is ook geen succes. Met Malu ben ik met Rebecca weer naar de kinderarts geweest en hij heeft (na het uitsluiten van alle mogelijke medische oorzaken) een doorverwijzing gegeven voor een psychologe..(Nam komst efen?!) Dus daar gaan we nu achter aan..het meisje is zo bang elke nacht, dat moet echt stoppen! Wat er ook in haar hoofdje omgaat.. het moet eruit en ze moet het kunnen verwerken.

Verder heb ik nog meegeholpen op het spreekuur van het Health Checkpoint in de sloppenwijk Kiandutu. Erg interessant..mensen komen al gauw wanneer ze verkouden zijn o.i.d. waar we in NL nooit voor naar de dokter zouden stappen. Maar hier moet je gelijk alert zijn op malaria, tbc of dergelijke ziekten. Nadeel is wel dat de mensen bijna allemaal direct antibiotica meekrijgen..al die chemische troep..en wanneer ze er veel van slikken kunnen ze er resistent voor worden en kunnen ze moeilijker geholpen worden wanneer ze echt antibiotica nodig hebben..ja mijn medische kennis krijgt hier een aardige boost! (Annelies, we kunnen jouw hier ook goed gebruiken ja..!).

Mem, Froukje en Eric hebben tickets geboekt! En komen van 31 januari - 15 februari..jahoe! Mem kan ook direct aan de slag op het Checkpoint..

Verder zit ik hier in het internetcafe naar kerstmuziek te luisteren.. echt een decembergevoel is echter moeilijk te bewerkstelligen met 25 graden en veel zon! Gelukkig hebben de nieuwe vrijwilligsters pepernoten meegenomen (en chocopasta!). En ja dat smaakt toch echt naar Sinterklaas! (en sa'n gedicht helpt ek in hiel ein Herman!)

Iedereen wederom bedankt voor de reacties en kaartjes! Echt super om hier post te ontvangen..ook voor de kinderen!

Woensdag t/m zaterdag ga ik met Malu en haar moeder (die komt vanavond) en Astrid op safari naar Samburu National Park + Lake Nakuru! Enorm veel zin in.. Na die reis horen jullie weer van mij!

Bult leafs, Beits


>> Jaring en Mineke sterkte tawinske, ik hoopje dat jim Age gau opknappe sil.

>> Ale en Jack: bliid dat M. yn goede hannen is! Sterkte!
De bern hjir hechte wearde oan iten, oandacht en leafde..

>> Lifters: Wer giet de liftreis hinne dit jier?? En wa is favoriet?!

>> Margje: sukses mei de opfiering! Is seker ek belangryk!

>> Alle kollega's yn't Antonius de hertlike groeten! Bedankt foar jimme belangstelling! Hoe ist yn us Rufke?!

>> Kom op lady's van ONS! Ik hoor niet veel positieve berichten..

>> No sa mar wer.. hooii!




  • 07 December 2008 - 15:33

    Koos:

    Hallo Beitske,

    Goed te horen zoals het daar allemaal gaat, super wat je daar allemaal voor de kinderen doet,
    Astrid en Marina zaten bij Paul de Leeuw op sinterklaas avond op de eerste rij, wat straalden ze,
    het ga je goed,
    Koos

  • 07 December 2008 - 16:07

    Marlies:

    Hey Beitske,

    Ik wie ôfrûne freed noch swarte pyt, mar ik kin net tsjin dy bêrn dêr op ;-) Enneh sneon lêtste wedstriid foar de winterstop, dus dan knalle we noch even..

    Leafs, Marlies

  • 07 December 2008 - 18:34

    Jack En Ale:

    hoi, beits,

    no it klinkt goed, do begjint dyn draei der aerdich te krijen ljeauw'k. ik woe wol graech ris om it hoekje sjen. mar ja.. ik ha oare besonjes. oant lezens. Ale.

  • 07 December 2008 - 21:26

    Jannie:

    Goed te lezen allemaal, wat zullen jullie van de safari genieten. Maak er een mooie reis van. Fijn dat het in Kiandutu zo goed gaat, ik wil graag alle verhalen horen... Je weet het. Veel plezier en een dikke tuut, van Jannie

  • 08 December 2008 - 19:40

    Herman:

    Ha Beits,

    haha dus dat gedicht hat wol holpen, no moai.
    Hoe kin ik dy oan de krystgedachten helpe dan?
    Ik sil wol wat betinke mei in krystbeam ofsa.
    Ach dat hasto ek net nedich fansels, kryst is oeral, is it net sa?

    Goed wurk Beitske,

    groetnis Herman

    Oja, Willem II-Hearrenfean 1-3 (moaie pot)

  • 09 December 2008 - 09:50

    Jaring En Mineke:

    Lieve Beitske
    Bedankt voor deze mail.Ben altijd onder indruk van je mail .
    Met Age gaat het de goeie kant op .We weten nog niet wat de oorzaak is,maar vandaag gaat hij naar zijn huis in Bolsward om weer aan te sterken.
    We wensen je alle goeds en wachten op je volgende bericht.Vr,gr, Jaring en Mineke.

  • 09 December 2008 - 12:16

    Syb En Susan:

    Hoi Beits,

    Krekt dyn side besjoen. Mins wat in enerzjy en in krêft straalst út. Wy bliuwe dy folgjen. In protte sterkte en genietsje fan de bern, al die ljochtsjes.
    Groetnis fan ús.

  • 10 December 2008 - 10:48

    Enny:

    Hoi Beitske.Wat doe jij een goed werk!Volgens mij ben je toch op de goede plek.Leuk ook de foto's.Ik wens je veel sterkte en plezier de komende tijd.Fantastisch dat je mem en zus langs komen!Alvast fijne kerst en tot mails gr Enny

  • 10 December 2008 - 11:10

    Tiny:

    Hallo Beitske,

    Wat een verhalen allemaal.Ben erg benieuwd naar de verhalen van je safari, heb je de Big 5 kunnen scoren? Bij terugkomst weer succes met je werk, dag Beitie, groeten van ons allemaal

  • 10 December 2008 - 12:42

    Reinschje:

    Dochs in Krystgefoel tawinske, en oars mar in Krystgedachte!

  • 11 December 2008 - 19:07

    Sibylla:

    Hoi Beits,
    Ik hoopje dat hja der by Rebecca efter komme kinne wêr't de oast sit en dat se har helpe kinne. It liket my ta dat jimme hearlike fakânsjedagen hân hawwe. En dat se mei dit lytse bytsje ekstra oandacht witte dat der minsken binne dy't wiis mei harren binne en harren omtinken jaan wolle.

    'n dikke krûpert en noflike krystdagen Sibylla

  • 13 December 2008 - 16:51

    Beppe Froukje:

    De hertelike groetnis fan beppe. Lês dyn útprinte berjochten en diel se mei oare minsken hjirre. Pas goed op dysels.

  • 14 December 2008 - 10:23

    Grietje Van Der Meer:

    Hoi Beits,
    Ziet er allemaal exotisch uit. Hoop dat je het naar de zin hebt. Mooi dat mem ff komt no?
    Groeten, Grytsje.

  • 14 December 2008 - 19:16

    Fam Molenmaker:

    Hey beitske,

    Wat een verhalen allemaal, echt goed werk wat je daar doet. Toppie! Veel sterkte en plezier nog met alles!

    Goetjes Marten, Piedade, Doutzen, Sebastian en Linda

  • 15 December 2008 - 21:28

    Afke Terpstra:

    Voor jou is het kerstgevoel misschien erg ver weg. Maar ik ben er zeker van dat jij daar voor heel veel licht in de duisternis zorgt. Een fijne kerstgedachte.
    Groetjes en heel veel sterkte, vooral tijdens de kerstdagen. Afke Terpstra.

  • 18 December 2008 - 20:46

    Ieke:

    ik geniet van je mooje verhalen en foto's
    verder wens ik jou een prettige kerst en een gezond 2009 groeten uit de joure ook van jan de kok uit het antonius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beitske

Coordinator Psychosociaal Supportteam Lesbos, Stichting Bootvluchteling

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 37456

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 06 November 2017

Lesbos

02 Juni 2016 - 26 Juli 2016

Transmongolian Express!

02 November 2008 - 03 Mei 2009

KENYA

Landen bezocht: