Lake Naivasha! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Lake Naivasha! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Lake Naivasha!

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

03 December 2008 | Kenia, Thika

Lake Naivasha!

Zaterdag, zondag en maandag zijn we met bijna alle kids van CRC naar Lake Naivasha afgereist (in een bus van Caritas..ander weeshuis hier). Na zo’n 3,5 uren rijden..6 wagenzieke kinders en een prachtig uitzicht op de Rift Vallei kwamen we aan op de camping (Fishers Eagle Inn)! Met zwembad, kant en klare koepeltentjes en uitzicht op het meer..skitterend! We hadden zelf een kok meegenomen (wat hier heel gebruikelijk is als je op vakantie gaat) en die heft heerlijk voor de kinderen gekookt..pannenkoeken (hast krekt sa lekker as die by de carwash!), toast, geroosterde aardappelen met kip en groente..heerlijk! Zowel voor de kinderen als voor ons een luxe.

Zaterdag hebben we heerlijk gerelaxt bij de tenten, beetje de camping verkend, zondag praktisch de hele dag in het zwembad gelegen (veel zwemlessen gegeven, wat de kids zwemmen echt als hondjes, al trappelend met armen en benen proberen ze boven te blijven..haha! Gelukkig hadden we zwembandjes meegenomen) en maandagochtend zijn we met 3 boten het meer op geweest..wat veel kinderen (incl. huismoeders en andere begeleiding) heel spannend vonden, omdat zed at bijna nopoit meemaken en niet kunnen zwemmen.. In het meer zwommen nijlpaarden en er waren vissers die hun vangst aan ons wilden verkopen..Red Fish warden de vissen genoemd..

De buschauffeur heeft er een aantal aan zijn ruitenwissers van het voorruit meegenomen..haha!

Ik heb nu geen kabel bij me om foto’s te kunnen uploaden…maar de foto’s van kamp zijn echt leuk..voor de volgende keer dan maar.

Iedereen alvast een heel fijn Sinterklaasfeest toegewenst.. speelgoed krijgen de kinderen hier vaak van vrijwilligers die het meebrengen, maar het meeste is binnen een dag stukof kwijt. Ze hechten er weinig waarde aan.. Kerst gaan we zeker vieren..de exacte invulling weten we nog niet.

Ik sil mr. Sollied efkes skilje.. dit sjit net op sa as ik der net bin!

HOOOOII! Beits

• 02 December 2008 - 13:47

Reinschje:

In fleurich berjocht,moai dat jim dêr allegear genietsje kinne fan sa'n útsje yn it wykein!

• 02 December 2008 - 15:18

Ale En Jack:

hoi,
    leuk, even op vakantie-vakantie, en het eten klinkt heel erg lekker/
    hoe gaat dat met jou lijf? En waar hechten de kinderen dan wel belang aan als het geen éigen'speelgoed is?

heel veel groeten Ale.

• 02 December 2008 - 17:45

Marlies :

Ha die Beits,

Lekker tink, even derút mei dy bern. Noch noait in swimbad as mar sjoen tink..;-) Bin benijd nei dyn foto's!

Leafs, Marlies

• 02 December 2008 - 18:33

Jaring En Mineke:

Wat mooi dat iedereen geniet van zo,n uitstapje,is het weer daar altijd mooi.Vrijdag vieren we sint nikolaas met kinderen en kleinkinderen,we weten niet of onze Age er bij kan zijn.
    Die is onverwacht opgenomen in het ziekenhuis met ee lichte beroerte,zijn toestand is stabiel. Vr. gr.Jaring en Mineke.

• 02 December 2008 - 18:48

Gelmer En Nienke Van Noord / Tromp:

He die Beits,
    Leuke foto's heb je geplaatst.Hier in Sneek alles rustig.Gelmer en Nienke vertrekken zondag naar Saba.Ook zij hebben deze wbjn. Spannend!Geniet en beleef het..t aldaar in Kenia.
    Knuffel Geke

• 02 December 2008 - 20:03

Herman:

Goeie, Beits,

As't Sollied oan de tillefoan kreist, sis dan ek mar efkes dat Herman der ek fan baalt, haha.

Goed bezig Beitske!

groetnis Herman

• 03 December 2008 - 07:26

Doutsen:

Skitterend ferhaal. Ik bin hiel benijd nei de foto's.

Groetnis,

fan fam. Gerbrandy

• 03 December 2008 - 12:20

Feikje:

Hoi Beitske
    Hast wer in prachtige ûnderfining opdien mei de bern en hûsmemmen. En ek even lekker iten hân. It jild wat hjir ynsammele is wurdt goed bestege. Dyn kollega 's fan it AZ freegje faak nei dy en dogge dy de groetnis fia my. Hja folgje dyn ferhalen op de foet en winskje dy in soad sterkte ta.
    HOI.

• 03 December 2008 - 15:01

Marjon:

Hoi Beitske,leuk om weer iets te lezen uit Thika. Dat was wel weer een avontuur met de kinderen, leuk hoor!Ik mis alles en iedereen,doe iedereen de groeten,Marjon.

• 04 December 2008 - 15:22

Margje K :

Ambo Mambo
    Wat in spannende ferhalen, Beitske
    Ferskrikkelijk as jo sike bern sjogge en net witte wat harren mankearret.
    Se kinne dêr mar wiis mei dij wêze, want do dochst dêr goed wurk.
    Hjirre sitte wij mei Sint, Kryst en teniel
    Jim mem is moarn Swarte Pyt, dat it sil der wol wer útnaaie.
    Fanwege it 250 jierrich bestean fan´tsjerke yn Goaiïngea sil Robby, Sybren,Gadske en ik in tenielstik oer in âld dûmny opfiere.
    Spannend, mar alles falt fansels yn it niet bij dyn belibbenissen, dat beseffe wij fansels wol.
    Beitske, in soad sterkte winske en it allerbêste
    Kwaheri,
    Groet, fan Gerrit en Margje

• 04 December 2008 - 19:49

Herman:

De Sint was ter ore gekomen
    dat jij niet op pakjesavond zal komen

hoe lossen we dat nu op
    net nu beitske het zo verdient, die pop

nou ja, dan in ieder geval maar wat dichten
    al kun je daar niet veel mee uitrichten

hartstikke goed is wat je daar doet
    je beschikt wel over veel liefde en moed

dat is ook wat je zeker nodig zult hebben aldaar
    jij staat steeds voor vele kinderen klaar

lieve Beitske ik geef je daarom voor sinterklaas
    maar de allerwarmste groeten en een digitale speculaas

veel succes nog daar in kenia
    je kan het als geen ander, dat doen ze je niet zomaar na

groeten van Sint en Piet