Pato! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Pato! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Pato!

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

03 Januari 2009 | Kenia, Thika

Goeie allegear!

Hjoed is it ferhusdei! We gaan naar het nieuwe huis van CRC, dus druk met inpakken!

Maar dit bericht moet echt vandaag geplaatst worden.. Pato is de naam van een jongen van CRC die dringend een operatie nodig heeft.
Hij heeft aan beide armen tekorte spieren en pezen, waardoor hij zijn armen niet kan strekken, een arm tot 90 en de andere tot 150/160 graden. Hij is nu 8 jaar en hoe groter hij wordt, hoe minder hij zijn armen zal kunnen gebruiken. Zijn botten groeien door maar zijn armspieren en -pezen niet..
Pato is in december 2006 samen met zijn zusje (Rose) en broertje (Mwangi) bij CRC gekomen. Zijn moeder is overleden en hun vader zit in de gevangenis. Ze hebben drie weken lang met z'n drieen in een huis gezeten zonder eten en drinken, toen iemand ze vond zijn ze bij Childrens Office gebracht. Van daaruit zijn ze bij CRC geplaatst.

Nu zijn er een jaar geleden rontgen foto's genomen en hebben de vrijwilligers van toen geprobeerd te kijken wat de mogelijkheden waren. Helaas gingen die vrijwilligers weg en is het blijven liggen.. Zonder operatie kan hij waarschijnlijk op zijn 20ste zijn armen helemaal niet meer strekken.
Nu moet er dus echt actie ondernomen worden en voordat ik Kenia verlaat moet hij geopereerd zijn en fysiotherapie krijgen!!

Hier is veel geld voor nodig, wat ik samen met 2 andere vrijwilligers (Mirjam en Sabine) probeer bij elkaar te krijgen:
Een operatie kost 500 euro, per arm moet hij twee keer geopereerd worden.
Na 6 maanden moet Pato zijn armen weer helemaal kunnen strekken met behulp van fysiotherapie, wat ook 500 euro kost voor 6 maanden. In totaal wordt het dus 2500 euro.

Iedereen die mee wil helpen Pato een toekomst te geven: stort je bijdrage op 66.44.83.410 (B.Kooistra, Gauw) onder vermelding van 'Operatie Pato CRC'.

Bij Sabine en Mirjam stroomt het geld al binnen.. de teller staat op ongeveer 1000 euro!

Kijk op sabster.waarbenjij.nu voor foto's van Pato.

Tige tige tank foar jimme help!

Leafs, Beits

• 04 Januari 2009 - 13:24

Feikje:

Hoi Beitske
    Dat jild komt der fêst, dêr bin ik wis fan. Der binne in protte minsken hjirre dy 't dy graach helpe wolle.
    Succes en Gods seine mei alles watst dochst!

• 04 Januari 2009 - 18:59

Jaring En Mineke:

Hoi Beitske
    Ben even als andere keren diep onder indruk.Wij hopen dat het geld snel binnenkomt en dat Pato geholpen kan worden.We wensen je alle goeds voor 2009 en sterkte bij je werk.
    Vr.gr,Jaring en Mineke.

• 04 Januari 2009 - 19:03

Wendy:

Topper!!

• 06 Januari 2009 - 16:17

Wendelien:

Hey Beitske,

via via kwam ik bij je site terecht en ben nu alle verhalen aan het terug lezen! Wat een belevenis en avontuur allemaal. Wens je heel veel succes met alles en wacht de nieuwe verhalen weer af.

groetjes Wendelien
    ps. weer wat anders dan Rijs he????

• 06 Januari 2009 - 16:43

Fam P Grunstra:

Hoi Beitske

De beste wensen voor het nieuwe jaar en veel succes

• 06 Januari 2009 - 21:20

Fam. H. Boschma :

hoi Beitske,
    in lokkich 2009
    Wat in moaie mar yngrypende ferhalen. wat dochst goed wurk dêr.

Groetnis Renske Boschma
    Offingawier