Diani beach.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Diani beach.. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Diani beach..

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

17 Januari 2009 | Kenia, Mombassa

Volgens Floortje Dessing behoort Diani beach tot een van de 10 mooiste stranden ter wereld.. en gelijk heeft ze (al heb ik de overige 10.000 beaches nog niet gekeurd..) Heeeerlijk om er even een paar dagen tussenuit en op een spierwit met palmbomen overgoten strand te hangen.
Donderdag ben ik terug naar Mombasa gereisd, waar ik nu in een Keniaans geastgezin verblijf op loopafstand van het Wema Centre waar ik nu vrijwilliger ben. Het Wema Centre is een centrum voor straatkinderen (voornamelijk meisjes) en ze doen veel outreach projecten in de arme buurten van Mombasa. Zo bieden ze gratis scholing aan voor kinderen uit die buurten en proberen hen en hun families ook op andere gebieden te helpen. Het Wema Centre wordt voornamelijk gefinancierd door rijke Kenianen, die connecties hebben bij de overheid.. Het is een zeer goed georganiseerde organisatie, met een aantal social workers, welke ik zal proberen te ontersteunen bij hun werk. Zo ben ik gister mee geweest met een bezoek aan ouders die graag hun kinderen in het Wema Centre naar school willen laten gaan en ook een vaste verblijfplaats voor hen zoeken, omdat ze beide hiv-positief zijn. Mensen die hiv hebben hier (wat overigens nergens zo wordt vermeld) kunnen heel moeilijk aan werk komen en als ze al werk hebben, kunnen ze niet altijd komen, omdat ze kampen met hun gezondheid. Deze mensen kregen wel medicijnen, maar hadden geen geld voor eten, waardoor ze de medicijnen op de lege maag in moeten nemen.. En zo krijgt het Wema Centre verschillende cases binnen en worden er regelmatig meisjes binnegebracht die op straat zijn gevonden. Het is heel mooi om te zien dat deze organisatie zo veel kinderen en hun families helpt en dat het volledig gerund wordt door Kenianen zelf, die het geld (voor zover ik tot nu toe kan beoordelen) goed besteden. Zo hebben ze ook een aantal inkomstengenererende projecten lopen. Mooi mooi, maar echt een behoefte aan vrijwilligers hebben ze m.i. niet.. ik zal hier in ieder geval twee weken blijven en me zo goed mogelijk inzetten voor de organisatie en genieten van de tradidionele gerechten (ugali met lever en kool, rijst met bonen en mais) die het gastgezin voor me kookt. Maar heb nu ook echt zin om rond te gaan reizen en meer van Afrika te zien. Andere vrijwilligers van CRC zijn al in Tanzania en Uganda geweest..en dat moeten ook prachtige landen zijn.

Over twee weken ben ik dus terug in Thika en kan ik jullie hopelijk meer vertellen over de plannen voor de behandeling van Pato..

Houdt me op de hoogte van jullie leven.. skande dat we gjin Fryske plaknammen krije yn Wymbrits. Se fine it hjir prachtich om te hearren dat we yn NL ek meardere talen hawwe, al ha se der hjir +/- 40.. ik ha de plakkers mei!

Leafs, Beits

  • 17 Januari 2009 - 15:23

    Marlies:

    Hey Beits!

    Leuk om op'e hichte te blieuwen. Bin benijd hoe't de operaasje fan Pato ferún is.

    Leafs, Marlies

  • 17 Januari 2009 - 16:16

    Malu:

    Heeej!

    Ben echt benieuwd hoe het daar is hoor! Goed dat je de beslissing hebt genomen om daar naar toe te gaan! ik hoop je nog wel te zien in februari, waar ik wel van uit ga, want als het goed is blijf ik nog ff..haha! hou je op de hoogte! succes daar!

    liefs

  • 17 Januari 2009 - 19:33

    Wendy:

    Hey meid!!

    Aller eerst... Prachtige wedstrijd gister... HaHa, 3-1 winst voor ons H´veen tegen Fey. Machtig.

    Alles gaat goed zo te lezen, heerlijk om er op zn tijd ook even tussen uit te gaan, echt genieten dus!
    Blijf goed op jezelf passen hé??!

    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen en blijf je dan ook zkrz nog volgen.
    Met mij gaat alles dikke prima.
    Verder geen bijz.
    We keep in touch.
    Lfs

  • 18 Januari 2009 - 14:27

    Geke:

    Leuk weer even van je te lezen hoe het gaat. Je ontmoet veel verschillende nationaliteiten. Zijn die 'fammen' toeristen of met hetzelfde bezig als jij?

  • 19 Januari 2009 - 12:40

    Jannie:

    Wat fantastisch wat je doet, prachtig werk hoor Beitske. Ik hoop van harte dat het met Pato allemaal goed gaat. Ben jein maart ook in Thika? Ik hoop je dat te zien, graag wil ik met je brainstormen over KOP en de opvang van de gehandicapte kinderen waar jij en Malu zich zo voor hebben ingezet. Als er iets is waarin ik jullie kan ondersteunen, laat het dan weten. Geniet van je reis en al het mooie werk wat je doet. Groetjes Jannie

  • 21 Januari 2009 - 13:58

    Enny:

    Hoi Beitske
    Mooi dat je daar ook nog even van de natuur hebt kunnen genieten!Hoop dat je het naar je zin hebt in je gastgezin.Zo maak je de cultuur daar wel echt mee denk ik.Hé veel succes bij alles wat je doet.Ik heb grote bewondering voor je!!!
    Gr Enny

  • 23 Januari 2009 - 09:16

    Tiny:

    Hallo die Beitske,
    Leuk om weer van je te lezen.Die daagjes op het strand waren je meer dan gegund. Denk dat er bij Thika nog een brief voor je ligt. Alvast veel plezier met Mem, Froukje en Eric. Groeten van ons allemaal, liefs Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beitske

Coordinator Psychosociaal Supportteam Lesbos, Stichting Bootvluchteling

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 37477

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 06 November 2017

Lesbos

02 Juni 2016 - 26 Juli 2016

Transmongolian Express!

02 November 2008 - 03 Mei 2009

KENYA

Landen bezocht: