Mombassssaaaa + Pato - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Mombassssaaaa + Pato - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Mombassssaaaa + Pato

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

26 Januari 2009 | Kenia, Mombassa

Jambo jambo!

Hoe giet it mei jimme? Super dat ik safolle berjochten fan jim krij! Echt leuk om te lezen..

Ik zit nu alweer dik 2 weken aan de kust en heb voor woensdag as. mijn busticket terug naar Nairobi geregeld.. deze keer maar overdag, aangezien ik niet onnodig 's nachts alleen wil reizen, zoals de heenweg.

In mijn vorige bericht schreef ik dat ik het lastig vond om weer opnieuw te beginnen als vrijwilliger, maar ik heb nu toch aardig m'n plekje gevonden hier. Veel andere vrijwilligers ontmoet (uit o.a. usa, Italy, Danmark, Ingland, Belgie, Sweden.. super internationaal). Bovendien heb ik hier wat Keniaanse vrienden nu, waarmee we soms gaan stappen in een van de clubs on the beach of naar 't strand.. Ook het gastgezin is super.. ze koken lekker traditioneel, zelfs Ugali (gekookt van maismeel en water..zal ik wel een keer voor jullie maken thuis) vind ik nu lekker! Ze zijn super aardig, kan goed met de kids opschieten.. en Grey's Anatomy en Desperate Housewives volgen! Het leven aan de kust bevalt me zeer goed en ben nu wel van plan om eind februari weer terug te gaan. Ook bij het Wema Centre heb ik het naar m'n zin..doe nu veel kantoorwerk: dossiers van de kinderen aanvullen en sorteren, informatie digitaliseren..compleet anders, maar heel gezellig en voel me tenminste nuttig! Daarnaast ga ik een paar dagdelen in de week naar Calvary Zions Children Home.. heeft veel van CRC.. daar help ik de huismoeders met verschillende klussen en doe activiteiten met de kids, zo zijn we met de jongsten naar 't strand geweest..vonden ze super!
Next time: foto's..

Nu nieuws over Pato waar ik erg van baal:

Na onderzoek door twee andere artsen in 2 verschillende ziekenhuizen (waarvan een arts uit Engeland, want we wilden zeker weten wat het beste voor Pato zou zijn..) bleek dat het beter zou zijn om hem niet te opereren en volgens hun prognoses zullen zijn armen niet veel krommer groeien. De operaties zouden erg gecompliceerd worden, aangezien zijn botten ook niet goed zijn gegroeid. Hierdoor zouden we hem alleen onnodig veel pijn laten lijden door hem wel te opereren en voor fysiotherapie blijkt hetzelfde te gelden.
Ik vindt het heel erg dat jullie nu zo veel geld over hebben gemaakt en het niet voor dit doel gebruikt kan worden.. Vanzelfsprekend zal ik zorgen dat alle bedragen terug worden gestort, mits jullie mij een mail sturen met het verzoek om het geld voor een ander doeleinde, hier in Kenia te gebruiken.
Zoals jullie vast gehoord hebben is er hier, door aanhoudende droogte, voor veel mensen geen eten en gaan ze letterlijk dood van de honger. Ik wil gaan uitzoeken hoe ik daar gericht en op de juiste plek iets aan kan doen..nu ik er toch ben.. Uit principe ben ik niet zo van de voedselpakketten ('Give a man a fish and he has food for one day, teach a man how to fish and he has food for the rest of his days..'), maar in deze gebieden hebben ze per direct hulp nodig..zodra er weer regen valt kunnen ze weer van het land eten. Misschien zijn irrigatiesystemen een goed investering..? Nou, genoeg brainstorm.

In ieder geval: laat me weten wat je wilt dat ik met het geld doe!

Zaterdag om 6.30 uur zie ik mem, Froukje en Eric weer naar 3 maanden! Kan niet wachten en heb super veel zin om hen Kenya te laten zien.. Volgende keer dus een bericht van ons vieren!

Soad leafs,

Beits


>> Geke: tank foar al jo reaksjes, leuk om te lezen! Dy oare fammen yn Diani wiene ek frijwilligers, mar no op runreis. Hoe is it fierder mei jo en Henk? En de bern?





  • 26 Januari 2009 - 14:51

    Jaring:

    He Beiske!

    Ik heb een beetje bijgelezen wat je tot nu toe hebt gedaan, wow. Erg indrukwekkend en leuk allemaal. Goed ook van je vrijwilligers werk!

    Zelf ben ik ook aan het reizen, helaas niet met zo'n nobel doel als de jouwe, maar ik geniet er wel van.

    je kan ook kijken op onze weblog; www.jaringwaarbenny.reismee.nl

    Verder veel succes nog daaro, en leuk ook dat je familie en vrienden langskomen!

    groeten vanuit vietnam!

  • 26 Januari 2009 - 15:20

    Klaas:

    Hoi Beitske,
    Wat een teleurstelling moet dat zijn voor Pato! Als ik jouw verhaal goed begrijp moet hij leren leven met zijn handicap? Lijkt me moeilijk.
    Voor zijn omgeving zal het ook niet makkelijk zijn. Ik hoop dat hij en jullie je er doorheen slaan. Fijn voor je dat je Feikje, Froukje en Eric van de week ziet. Geniet ervan, ik denk aan je en je avonturen.

  • 26 Januari 2009 - 17:38

    Jack - Ale:

    hoi,
    jammer van Pato, maar ja sa is it libben,soms,
    wy ha in doaske op é post dien mie wat aerdichheidsjes foar o.s. memmen. it is ferstjurd nie dyn earste adres, ik wit net oft it op tiid oankomt, mar meld dat oars mar. se moatte mar sjen wat se der mei dogge.
    al fest in soad wille tawinske mei mem, Froukje en Eric. Ik bin'beneid wat hja der fan fine. Groetenis, en pas goed op dy sels,
    Ale.

  • 26 Januari 2009 - 18:01

    Jaring En Mineke:

    Beste Beitske.
    War jammer voor Pato dat hij niet geholpen kan worden.Maar dat geld hoeven we niet terug eens gegeven blijft gegeven.Gisteren heb ik nog met je mem gesproken en hebben haar een goede reis gewenst.We wensen jou met je fam.een mooie tijd .
    Vr.gr.Jaring en Mineke.

  • 26 Januari 2009 - 19:59

    Afke:

    Wat ontzettend sneu voor Pato dat hij niet geholpen kan worden. Ook voor jou en de anderen is het sneu: heb je zo je best gedaan om het geld voor de operatie bij elkaar te krijgen en dan heb je dit!
    Dat geld hoeft niet terug, je kunt er vast wel een andere bestemming voor bedenken.
    Je zult er wel naar uitkijken dat je mem er straks zal zijn. Ik hoop dat jullie een fijne tijd met elkaar mogen hebben.
    Groetjes Afke.

  • 27 Januari 2009 - 10:04

    Jannie:

    Ha die beits
    Je maakt wat mee zeg, ontzettend leuk allemaal. Ik heb net weer contact gehad met Frida over de ontwikkelingen in Kiandutu, wat fantastisch dat jullie al zoveel hebben bereikt. Heb je enig idee hoeveel geld je nodig hebt voor de fees van de kinderen? Ik begreep van Frida dat dit door de ouders en familie niet betaald kan worden. Misschien kunnen we iets organiseren. Ik hoop je weer te zien en te spreken, al is het voor mij helaas wel heel moeilijk om in CRC te zitten. Ik wil graag met je sparren over de kinderen van Kiandutu, laat het maar even weten. Groetjes Jannie

  • 27 Januari 2009 - 14:51

    Reinschje:

    Spitich dat Pato net holpen wurdt. Brûk it jild mar foar in oar goed doel dêr.

  • 27 Januari 2009 - 17:04

    Herman:

    Heee Beits,

    nûver, mar ik haw in hiel skoft gjin mail krigen fân dy oer wer'st bist! Ik tocht ik sjoch mar efkes, mar ik haw in hiele soad mist. Hawar, ik haw it no lêsen. Goed besig Beits.
    groetnis Herman

  • 27 Januari 2009 - 18:55

    Ranjana:

    Hey Beitske,

    eindelijk heb ik je site gevonden! Ik heb al je verhalen gelezen en je foto bekeken, leuk zeg!Zal geregelend nog even op je site kijken. Heel veel plezier met je familie en succes.

    Liefs, Ranjana

  • 01 Februari 2009 - 14:41

    Enny:

    Hoi Beitske,leuk dat je het zo naar je zin hebt en geweldig goeie dingen kunt doen! En helemaal super dat jou Mem, zus en zwager daar nu zijn!! Ik wens jullie dan ook veel plezier en een fijne vakantie met z'n vieren. Liefs Enny

  • 04 Februari 2009 - 16:03

    Marina:

    heeeeeeej Beits!
    ik ben weer terug in de kou (en wat is het koud!: sneeuw... zou ken ik NL helemaal niet... maar vast geen 11stedentocht hoor, we wachten op jou). Mail even naar mcminafrika@hotmail.com, dan kletsen we verder via de mail!
    x Marina
    PS de Kili was suuuuuuupermooi, maar ook suuuuuuuperzwaar. Eens maar nooit meer, maar tis wel gelukt!!

  • 05 Februari 2009 - 12:16

    Anneke De Groot:

    Hallo Beitske,
    Hier even een berichtje uit Gauw. Ik heb eigenlijk een vraag voor jou,namens de twatine. Wij zijn van plan om een sponser loop te organiseren voor al kinderen van de twatine en de opbrengst
    wouden we dan graag aan jou schenken. Nu is onze vraag aan jou zie jij ook kans om een mooie poster (a4) te maken waarop staat waar jij het geld in Kenia aan wilt besteden.
    Met misschien een paar fot`s erbij op zodat de kinderen het de mensen bij de deur kan laten zien.
    Veel succes daar in Kenia en we hopen snel weer wat van je te horen.

    Groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beitske

Coordinator Psychosociaal Supportteam Lesbos, Stichting Bootvluchteling

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 37476

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 06 November 2017

Lesbos

02 Juni 2016 - 26 Juli 2016

Transmongolian Express!

02 November 2008 - 03 Mei 2009

KENYA

Landen bezocht: