Trije Friezen en in Grinser yn Kenya! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu Trije Friezen en in Grinser yn Kenya! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Beitske - WaarBenJij.nu

Trije Friezen en in Grinser yn Kenya!

Door: Beits

Blijf op de hoogte en volg Beitske

07 Februari 2009 | Kenia, Mombassa

Hier zitten we dan, mem en ik in een internet cafe in Mombasa.

Vandaag alweer een week geleden haalde ik mem, Froukje en Eric van het vliegveld in Nairobi.. echt apart om hen hier ineens in 'mijn' Keniaanse wereldje te hebben, maar super dat ze er zijn! Eerst zijn we naar Thika gereden, waar we diezelfde middag nog een bezoek aan de sloppenwijk Kiandutu hebben gebracht. Daar hebben we van de bergen babykleding, uit Fryslan, uitgedeeld aan de gezinnen met pasgeborenen. Vervolgens zijn we naar het outreach project gelopen (KOP) waar mem een tas vol verbandmiddelen e.d. aan de verpleegkundige van het health checkpoint heeft gegeven. Ze waren er allemaal erg blij mee.
Eind van de middag zijn we nog naar het oude CRC gelopen, maar dat was nu helemaal opgeknapt, zodat het weer in oude staat terug kan worden gegeven aan de verhuurder.. De hele CRC sfeer is verdwenen, al speelden er gelukkig nog wel buurtkinderen in de tuin.

De volgende dag zijn we naar het nieuwe huis gegaan. 's Middags hebben we de jongste kids meegenomen naar het zwembad in Thika. Terug gekomen hebben we de CD's (van Westlife, Backstreet Boys, Five en Spice girls..waar ze hier helemaal gek van zijn!) + DVD's met musical films (Sound of Music zingen ze volledig mee!) (Super Klaas! Heel erg bedankt!) + tassen vol ondergoed, tandpasta, tandenborstel, douchecreme, shampoo en nog veel meer.. (Iedereen ENORM bedankt voor het geven van deze spullen!) uitgedeeld. De kinderen waren er enorm blij mee!

En.. maandag zijn we op safari gegaan! Eerst de Masai Mara doorgecrossed..(duimend dat het busje het deze keer zou doorstaan!) en enorm veel prachtige dieren gezien: Leeuwen (die gewoon poseerden voor de camera), olifanten, giraffes, gazelles, antilopes, impala's, nijlpaarden, krokodillen, crownbirds (en vele andere mooie vogeltjes)!
Na 2 nachten met een Masaai krijger voor de tent, zijn we naar Lake Nakuru gereden.. waar we verwelkomd werden door vele flamingo's, pelikanen, earrebarren (= ooievaars), neushoorns, bavianen, nijlpaarden, buffels en nog veel meer safarivolk!

Vrijdag zijn we met moeite een van de vele rozenplantages binnengekomen.. Eric vervoert rozen uit Kenya door Europa en wilde nu wel eens zien waar ze precies vandaan kwamen. Blijkbaar waren ze bang dat we spionnen van een andere plantage waren, want we moesten zo'n 45 min. wachten voordat we (na een afwijzing van ons verzoek en een smeekbede van mij) toch naar binnen mochten. Daar werden we door een Hollander (van v.d. Berg Kenya-roses) rondgeleid door de enOrme kassen! Niet te geloven dat alle rozen die er gekipt werden die dag, binnen 24 uur op Nederlandse bodem zouden staan om verkocht te worden.. vraag voor de gein je bloemist eens waar de rozen vandaan komen..!

Vrijdagavond in Nairobi in de trein gestapt en vanochtend in Mombasa er weer uit gegooid. Froukje en Eric zijn richting het zuiden gereisd (Diani Beach, waar ik een aantal weken terug was) en wij zitten nu in de buurt van het Wema Centre in een hotelletje.

Morgen brengen we de rest van het ondergoed naar het Wema Centre (waar de kids erg weinig ondergoed hebben) en gaan we waarschijnlijk bij mijn voormalig gastgezin op bezoek.

Tot zover ons verslag van de eerste week 'Drie Friezen en een Groninger in Kenya',

Oant nije wike!

Feikje en Beitske

• 07 Februari 2009 - 15:36

Geke:

Prachtig Beitske. Allemaal blije kinderen en weer veel gedaan en gezien. Wat leuk dat je Mem er is.! Wanneer mag ik komen..?

• 07 Februari 2009 - 16:44

Klaas:

mooi dat je de mensen daar blij kunt maken met alle kleding etc, enne...graag gedaan. ik hoop dat jullie het nog heel mooi hebben daar met zijn vieren

• 07 Februari 2009 - 17:51

Afke:

Vast erg fijn om je mem en je zusje (met vriend) een poosje bij je te hebben. Voor henzelf ook. Dan hebben ze voortaan een beeld bij de dingen die jij mailt.
    Ik hoop dat jullie nog een fijne week met elkaar mogen hebben.
    Groetjes.

• 07 Februari 2009 - 18:38

Jaring En Mineke:

Voor drie friezinnen en een grinser.
    Met de grinser voel ik mij natuurlijk ook verbonden vanwege mijn groninger roots.Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en al heel veel hebben gezien.
    Geniet van deze bijzondere vakantie.
    Vr,gr,Jaring en Mineke.

• 08 Februari 2009 - 15:40

Nienke Tromp:

Hey die Beits!

Wat maak je wat mee hey in dat mooie Afrika! Als ik al je foto's zie krijg ik bijna heimwee. Geniet er met volle teugen van en pas goed op jezelf en je mem tussen al die wilde dieren ;)
    Dikke kus vanuit Saba

• 08 Februari 2009 - 19:15

Cees En Sietske:

It is der by jimme mar moai waar sa te sjen. Hjir falt sa no en dan wat snie.
    Noch in goede tiid ta winske yn Kenya.

• 09 Februari 2009 - 06:31

Doutsen:

Hé beits!

Wat leuk dat de fam. oer kaam is! Dizze bysundere erfaring kinne jim no prachtich diele. Past ast der sels wist bist kinst echt in goeie foarstelling fan iets krije. Geniet derfan en foarsichtich!

Ps. geweldich dy wylde bisten.

groeten,

Douts en fam

• 09 Februari 2009 - 09:45

Piet En Tiny Reitsma:

Hoi Beitske,
    Do kinst ús wol net, mar wy kinne jimme mem. Fan Cees hearden wy oer dyn ferslach. Wy sille der hjoed ris rêstich foar sitten gean want it in hiele protte yn ien kear. Ik sil sneon ús blommeman freegje wêr as syn roazen wei komme!
    Wy hoopje datst der noch in hiele moaie tiid hast.
    Groetnis ek oan jimme mem. (Wy moetsje jimme mem 20 febr. wer by Cees en Sietske)

• 09 Februari 2009 - 10:42

Sabine Bouwmeester:

Ben weer terug op NLse bodem..... :-( Ik mis iedereen nu al, het is zo koud!!

Mooie foto's heb je gemaakt! Geniet van je tijd in kenya! Ik zal je site in de gaten houden! Zodra ik je adres heb zal ik foto's op de post doen.

xxx Sabine

• 10 Februari 2009 - 16:02

Grietje Van Der Meer:

Hoi Allegeare,
    Het ziet er allemaal indrukwekkend uit.Wel gezellig met de hele familie denk ik.
    Giet het goed mei de holle Feikje? We horen vast volgende week de verhalen wel.
    Groeten Grietje.

• 10 Februari 2009 - 18:03

Wendy:

Hey vriend!

Het gaat je nog steeds goed af lees ik wel.
    Leuk dat je fam. naar je is afgereisd, geniet van deze tijd. Ik zou zo in het vliegtuig stappen om je achter na te gaan...
    Een geweldig goed en voldaan gevoel moet dit alles je geven.
    Je bent er echt geschikt voor, vind het super knap en geweldig dat je dit doet.

Ik blijf je volgen.
    Liefs Wendy

• 11 Februari 2009 - 11:02

Frieda:

Gossie Possie dit liekt mar bést. Sa to sjen ha jimme 't dér tige leuk.
    "t Spielt hjir dus genietsje fan de lekkere sinne. 's Nachts nog froast. Woe sa wol ruilje.
    Noflike tiid nog, gr. fan
    sr. Brûnsma.

• 13 Februari 2009 - 14:27

Debbie Jorritsma:

Geweldig om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken! Wat bijzonder om zo veel te kunnen doen daar, en ook de ervaring zijn voor levens lang nooit te vergeten denk ik. Ik hoop dat jullie nog veel kunnen zien en doen samen. Wij zien jou binnen kort feikje.

• 15 Februari 2009 - 17:34

Anny En A.J.:

Hoi Beitske
    krekt werom út de snie jim mailtsje lêzen.Ik tink dat de famylje al wer thús is mar wat ha jim it moai hân! En do noch in goeie tiid en sukses mei alles wast dochst!groetjes

• 16 Februari 2009 - 20:47

Malu:

Heej Beits!

Nou ben weer veilig in Nederland aangekomen,dankzij jouw en je families goede zorgen! Erg bedankt nog! Succes en veel plezier daar!

liefs

• 20 Februari 2009 - 15:24

Feikje En Alfred :

wat een geweldige belevenis om dat mooie Afrika te zien met die prachtige natuur.
    wat zal het veel voldoening geven het werk wat jij en je vrienden daar allemaal doen met deze mensen.
    fijn dat mem dit ook allemaal heeft kunnen zien
    een heel fijne tijd toegewenst

groeten Alfred en Feikje

• 20 Februari 2009 - 22:03

Tjitske Tromp:

Hallo Beits, ook al hoor je niet veel van ons, we houden je in de gaten. Super wat je doet. Geniet ervan en super dat je zo veel mensen blij maakt, ook al is het en druppel op een gloeiende plaat. Je doet het toch maar. Groetjes Tjitske . PS zag dat Nienke ook een berichtje heeft gestuurd, wat is de wereld toch klein.

• 24 Februari 2009 - 11:14

Lenie Abma:

Hoi Beitske,
    Wat fijn dat je met je familie ook nog wat mooie dingen van dit prachtige land hebt gezien. Nu maar weer veel werkplezier, er ligt weer heel wat werk op je te wachten. We lezen hier je verslag wel weer, steeds weer verassend. Groetjes Bernard en Lenie